Badges/Python-3: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
 
(5 tussenliggende versies door een andere gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Badge-status
{{Badge-status
|status=Alpha
|status=Alpha
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:Hakan|Hakan Akkas]]
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:HakanAkkas|Hakan Akkas]]
|module=[[heeft-module:: Modules/Python-3|Python-3]]}}
|module=[[heeft-module:: Modules/Python-3|Python-3]]}}
{{Zijbalk Badges}}
{{Zijbalk Badges}}
Regel 18: Regel 18:
=== Python-3 ===
=== Python-3 ===
Kennis(*) van de volgende begrippen:
Kennis(*) van de volgende begrippen:
* modulair programmeren met functies;
* recursieve functies
* functies met returnwaarden
* turtle
* opnieuw strings
* bomen en lijsten (recursieve datastructuren)
** slicen
* objecten in Python .. (hoe was dit ook alweer met turtle?)
* lijsten/lists
* dictionary
** toevoegen
** slicen
** verwijderen
** veranderen
** andere list-methods ..
** etc
* loopen door een lijst
* file input/output


=== Professioneel gedrag ===
=== Professioneel gedrag ===

Huidige versie van 18 mrt 2016 om 11:14

Badge-status: Alpha
Module: Python-3
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge Python-3

Deze badge geeft aan dat je programma's kan schrijven waarin je taken kan onderverdelen in deeltaken middels functies. Bovendien beheers je het werken met lijsten. Ook kun je gegevens lezen/wegschrijven van/naar bestanden. Je demonstreert dit aan de hand van een zelfgemaakt programma.

Evidence/criteria

Een programma (bij voorkeur een woordspel, zoals galgje, wordmind of scrabble) waar je de technieken die hieronder worden opgesomd hebt toegepast.

Voorkennis

Python-3

Kennis(*) van de volgende begrippen:

  • recursieve functies
  • turtle
  • bomen en lijsten (recursieve datastructuren)
  • objecten in Python .. (hoe was dit ook alweer met turtle?)
  • dictionary

Professioneel gedrag

  • commentaar in code
  • goede functienamen, variabelenamen

Principes

  • gebruik van coding rules
    • ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.

Materiaal