Badges/Python-3: verschil tussen versies
< Badges
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(De pagina is leeggehaald) |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{Badge-status | |||
|status=Alpha | |||
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:Hakan|Hakan Akkas]] | |||
|module=[[heeft-module:: Modules/Python-3|Python-3]]}} | |||
{{Zijbalk Badges}} | |||
== Badge Python-3 == | |||
Deze badge geeft aan dat je programma's kan schrijven waarin je taken kan onderverdelen in deeltaken middels functies. Bovendien beheers je het werken met lijsten. Ook kun je gegevens lezen/wegschrijven van/naar bestanden. Je demonstreert dit aan de hand van een zelfgemaakt programma. | |||
=== Evidence/criteria === | |||
Een programma (bij voorkeur een woordspel, zoals galgje, wordmind of scrabble) waar je de technieken die hieronder worden opgesomd hebt toegepast. | |||
=== Voorkennis === | |||
* [[Badges/Python-0]] | |||
* [[Badges/Python-1]] | |||
* [[Badges/Python-2]] | |||
=== Python-3 === | |||
Kennis(*) van de volgende begrippen: | |||
* recursieve functies | |||
* turtle | |||
* bomen en lijsten (recursieve datastructuren) | |||
* objecten in Python .. (hoe was dit ook alweer met turtle?) | |||
* dictionary | |||
=== Professioneel gedrag === | |||
* commentaar in code | |||
* goede functienamen, variabelenamen | |||
=== Principes === | |||
* gebruik van coding rules | |||
** ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen. | |||
== Materiaal == | |||
* How To Think Like A Computer Scientist (http://openbookproject.net/thinkcs/python/english3e/) | |||
* materiaal ICT in de Wolken: [[Python-3]] | |||
* Code Academy (http://www.codecademy.com) |
Versie van 17 mrt 2016 21:19
Badge Python-3
Deze badge geeft aan dat je programma's kan schrijven waarin je taken kan onderverdelen in deeltaken middels functies. Bovendien beheers je het werken met lijsten. Ook kun je gegevens lezen/wegschrijven van/naar bestanden. Je demonstreert dit aan de hand van een zelfgemaakt programma.
Evidence/criteria
Een programma (bij voorkeur een woordspel, zoals galgje, wordmind of scrabble) waar je de technieken die hieronder worden opgesomd hebt toegepast.
Voorkennis
Python-3
Kennis(*) van de volgende begrippen:
- recursieve functies
- turtle
- bomen en lijsten (recursieve datastructuren)
- objecten in Python .. (hoe was dit ook alweer met turtle?)
- dictionary
Professioneel gedrag
- commentaar in code
- goede functienamen, variabelenamen
Principes
- gebruik van coding rules
- ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.
Materiaal
- How To Think Like A Computer Scientist (http://openbookproject.net/thinkcs/python/english3e/)
- materiaal ICT in de Wolken: Python-3
- Code Academy (http://www.codecademy.com)