Arduino cursus/verkeerslicht-0: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 2: | Regel 2: | ||
Maak een verkeerslicht voor een eenvoudig kruispunt: 2 wegen, NZ en WO. De NZ-richting mag niet tegelijk groen hebben met de WO-richting; beide richtingen moeten voldoende vaak groen hebben om voortgang van het verkeer te garanderen. Je hoeft geen aparte lichten te maken voor afslaand verkeer. | Maak een verkeerslicht voor een eenvoudig kruispunt: 2 wegen, NZ en WO. De NZ-richting mag niet tegelijk groen hebben met de WO-richting; beide richtingen moeten voldoende vaak groen hebben om voortgang van het verkeer te garanderen. Je hoeft geen aparte lichten te maken voor afslaand verkeer. | ||
* gebruik 6 LEDs (met serieweerstanden): Rood, geel, en groen per richting. | * gebruik 6 LEDs (met serieweerstanden): Rood, geel, en groen per richting. | ||
== Verkeerslicht Versie 0 == | == Verkeerslicht Versie 0 == |
Versie van 12 okt 2017 12:47
Maak een verkeerslicht voor een eenvoudig kruispunt: 2 wegen, NZ en WO. De NZ-richting mag niet tegelijk groen hebben met de WO-richting; beide richtingen moeten voldoende vaak groen hebben om voortgang van het verkeer te garanderen. Je hoeft geen aparte lichten te maken voor afslaand verkeer.
- gebruik 6 LEDs (met serieweerstanden): Rood, geel, en groen per richting.
Verkeerslicht Versie 0
Bij de eerste versie wordt het verkeerslicht helemaal door de tijd gestuurd: stuur de lichten met een vaste volgorde en een vaste tijd per licht aan.
Verkeerslicht Versie 1
Bij deze versie wordt het verkeerslicht gestuurd door het verkeersaanbod: veronderstel een sensor die per richting aangeeft of er nog een auto voor het verkeerslicht is (staat of rijdt).
- je kunt de sensor uitlezen met een functie
isAutoPresent(richting)
- waarbij richting gelijk is aan NZ of WO. - bedenk hoe je programma er in dit geval uit zou kunnen zien.
- maak een prototype van dit kruispunt met verkeerslicht, waarbij je de sensoren voor de beide richtingen vormgeeft als een drukknop (button).