Physical computing/Programmeren: verschil tussen versies

Uit Lab
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Zijbalk Physical computing}}
{{Zijbalk Physical computing}}
Het programmeren-deel van Physical computing richt zich op het gebruik in Physical computing toepassingen.
: Dit kan niet gezien worden als een volledige cursus programmeren. In deze context besteden we relatief weinig aandacht aan algoritmen en datastructuren.


== Kennismaking ==
== Kennismaking ==
Regel 25: Regel 29:
== Verdieping ==
== Verdieping ==


* libraries in Python
* definiëren van library in Python
*
*

Huidige versie van 23 mrt 2021 om 13:07

Physical computing
Arduino Basis
  1. Led-0: breadboard, LED, weerstand
  2. Blink-1
  3. Button-1
  4. Blink-freq: frequentie
  5. Blink-PWM: pulsbreedte-modulatie
  6. Analoge input

Het programmeren-deel van Physical computing richt zich op het gebruik in Physical computing toepassingen.

Dit kan niet gezien worden als een volledige cursus programmeren. In deze context besteden we relatief weinig aandacht aan algoritmen en datastructuren.

Kennismaking

  • programmeren in Makecode (blokken)
  • opdrachten en acties - de uitvoering van een opdracht
  • elementaire opdrachten
    • sensor-signaal-functies
  • opeenvolging van opdrachten
  • opdrachten-blok (on....)
    • sensor-events: on...
  • keuze-opdracht (if...)

Basis

  • (op basis van Fontys "Programmer"?)
  • geleidelijke overstap naar Python (tekst)
  • herhaling?
  • variabelen; toekenning en gebruik
  • functies; gebruik en definitie
  • event-loop in Python (of elders?)
  • gebruik van libraries (in Python)
  • gebruik van libraries (in Makecode)

Verdieping

  • definiëren van library in Python