Physical computing/Programmeren: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(→Basis) |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{Zijbalk Physical computing}} | {{Zijbalk Physical computing}} | ||
Het programmeren-deel van Physical computing richt zich op het gebruik in Physical computing toepassingen. | |||
: Dit kan niet gezien worden als een volledige cursus programmeren. In deze context besteden we relatief weinig aandacht aan algoritmen en datastructuren. | |||
== Kennismaking == | == Kennismaking == | ||
Regel 25: | Regel 29: | ||
== Verdieping == | == Verdieping == | ||
* | * definiëren van library in Python | ||
* | * |
Huidige versie van 23 mrt 2021 om 13:07
Het programmeren-deel van Physical computing richt zich op het gebruik in Physical computing toepassingen.
- Dit kan niet gezien worden als een volledige cursus programmeren. In deze context besteden we relatief weinig aandacht aan algoritmen en datastructuren.
Kennismaking
- programmeren in Makecode (blokken)
- opdrachten en acties - de uitvoering van een opdracht
- elementaire opdrachten
- sensor-signaal-functies
- opeenvolging van opdrachten
- opdrachten-blok (on....)
- sensor-events: on...
- keuze-opdracht (if...)
Basis
- (op basis van Fontys "Programmer"?)
- geleidelijke overstap naar Python (tekst)
- herhaling?
- variabelen; toekenning en gebruik
- functies; gebruik en definitie
- event-loop in Python (of elders?)
- gebruik van libraries (in Python)
- gebruik van libraries (in Makecode)
Verdieping
- definiëren van library in Python