Arduino cursus/verkeerslicht-0: verschil tussen versies

Uit Lab
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 2: Regel 2:
Maak een verkeerslicht voor een eenvoudig kruispunt: 2 wegen, NZ en WO. De NZ-richting mag niet tegelijk groen hebben met de WO-richting; beide richtingen moeten voldoende vaak groen hebben om voortgang van het verkeer te garanderen. Je hoeft geen aparte lichten te maken voor afslaand verkeer.
Maak een verkeerslicht voor een eenvoudig kruispunt: 2 wegen, NZ en WO. De NZ-richting mag niet tegelijk groen hebben met de WO-richting; beide richtingen moeten voldoende vaak groen hebben om voortgang van het verkeer te garanderen. Je hoeft geen aparte lichten te maken voor afslaand verkeer.
* gebruik 6 LEDs (met serieweerstanden): Rood, geel, en groen per richting.
* gebruik 6 LEDs (met serieweerstanden): Rood, geel, en groen per richting.


== Verkeerslicht Versie 0 ==
== Verkeerslicht Versie 0 ==

Versie van 12 okt 2017 12:47

Maak een verkeerslicht voor een eenvoudig kruispunt: 2 wegen, NZ en WO. De NZ-richting mag niet tegelijk groen hebben met de WO-richting; beide richtingen moeten voldoende vaak groen hebben om voortgang van het verkeer te garanderen. Je hoeft geen aparte lichten te maken voor afslaand verkeer.

  • gebruik 6 LEDs (met serieweerstanden): Rood, geel, en groen per richting.

Verkeerslicht Versie 0

Bij de eerste versie wordt het verkeerslicht helemaal door de tijd gestuurd: stuur de lichten met een vaste volgorde en een vaste tijd per licht aan.

Verkeerslicht Versie 1

Bij deze versie wordt het verkeerslicht gestuurd door het verkeersaanbod: veronderstel een sensor die per richting aangeeft of er nog een auto voor het verkeerslicht is (staat of rijdt).

  • je kunt de sensor uitlezen met een functie isAutoPresent(richting) - waarbij richting gelijk is aan NZ of WO.
  • bedenk hoe je programma er in dit geval uit zou kunnen zien.
  • maak een prototype van dit kruispunt met verkeerslicht, waarbij je de sensoren voor de beide richtingen vormgeeft als een drukknop (button).