Physical computing/Programmeren: verschil tussen versies

Uit Lab
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
 
{{Zijbalk Physical computing}}


== Kennismaking ==
== Kennismaking ==

Versie van 23 mrt 2021 12:59

Physical computing
Arduino Basis
  1. Led-0: breadboard, LED, weerstand
  2. Blink-1
  3. Button-1
  4. Blink-freq: frequentie
  5. Blink-PWM: pulsbreedte-modulatie
  6. Analoge input

Kennismaking

  • programmeren in Makecode (blokken)
  • opdrachten en acties - de uitvoering van een opdracht
  • elementaire opdrachten
  • opeenvolging van opdrachten
  • opdrachten-blok (on....)
  • keuze-opdracht (if...)


Basis

  • (op basis van Fontys "Programmer"?)
  • geleidelijke overstap naar Python (tekst)
  • herhaling?
  • variabelen; toekenning en gebruik
  • functies; gebruik en definitie
  • event-loop in Python (of elders?)

Verdieping